تتم عملية التوصيل الى العنوان المحدد من قبل العميل الى الموظف اثناء عملية الشراء وبشرط ان تكون منطقة سكن العميل من المناطق المعتمدة لخدمة العميل.
يضاف رسوم شحن إضافية الى بعض المناطق في المملكة التي تبعد 100 كم عن المدن الرئيسية.
يتحمل العميل كامل المسؤولية بسبب خطأ في تحديد عنوان التوصيل الصحيح وما يترتب من تسليم لشخص خاطئ على سبيل المثال او عدم اتمام التسليم ودفع بدل التنقلات لإتمام التسليم مرة أخرى 150 ريال للاتجاه الواحد.
يتم تزويد الموظف برقم أو أرقام هواتف فعالة والرد عليها لتنسيق التسليم ويتحمل العميل كامل المسؤولية ان لم يتم الرد على الاتصالات لغايات التنسيق واتمام اجراءات التسليم.
التوصيل الى الدور الثالث هو الحد المسموح به من قبل الشركة وان تكون مساحة الدرج مناسبة.
يجب استلام الاجهزة وبحد أقصى أسبوعين من تاريخ الفاتورة، وذلك ان لم يتم تنسيق وتحديد تاريخ الاستلام مع الموظف لحظة الشراء واعداد الفاتورة.
تقتصر مسؤولية الشركة على تركيب الاجهزة فقط ويطلب من العميل تهيئة المكان للتركيب من تمديدات سباكة وتمديدات كهرباء وما يلزم من اماكن التهوية وغيرها حسب احتياجات الاجهزة المدرجة في كتيب التشغيل وتعليمات موظف المبيعات.
تركيب ابواب الخشب الى الثلاجات والغسالات وغسالات الصحون المدمجة (بلت-أن) تكون مسؤولية شركة المطابخ وليس من مسؤوليتنا.
مرفق مع موظف الشركة نموذج فاتورة الشراء ويشترط التوقيع عليها من قبل العميل أو من ينوب عنه لحظة استلام الاجهزة.
توقيع العميل أو من ينوب عنه على الفاتورة هو اقرار باستلام الاجهزة كاملة خالية من العيوب والنقص ومطابقة الى بيانات الفاتورة وتُخلي الشركة مسؤوليتها عن أي ملاحظات قد ترد من العميل بعد ذلك.
يحق للشركة احتساب رسوم تخزين للمنتجات التي لم يتم استلامها خلال 30 يوم بما مقداره 5% من قيمة الجهاز شهريا.
عند الغاء الفاتورة بعد تخزينها لمدة تتجاوز ال 30 يوم يكون مبلغ بدل التخزين الزامي.
لا يحق للعميل المطالبة بنفس أصناف الفاتورة للفاتورة الغير مستلمة لأكثر من 30 يوم وللشركة الحق بإلغاء الفاتورة وإعادة مبلغها للعميل او تغير الأصناف حسب التوافر مع مراعاة فرق السعر مع احتفاظ الشركة بحقها بحسم غرامات التخزين المذكورة أعلاه.
ثانيا: الاستبدال والارجاع
الاستبدال والإرجاع يكون خلال (7) أيام بحد أقصى من تاريخ الشراء، بشرط سلامة الجهاز وتوفر جميع ملحقاته.
يحق للعميل استبدال او ارجاع الجهاز بسبب ظهور عطل مصنعي أثناء التركيب أو خلال (7) أيام من تاريخ الشراء ويشترط ان التركيب تم عن طريق موظفين الشركة أو الموزعين المعتمدين من الشركة لبعض المناطق في المملكة ويتم ابلاغ العميل بهم مسبقا من الموظف عند الشراء.
ان توفرت شروط الارجاع للمنتجات لا يتم ارجاع نقاط الولاء، برامج اميال الفرسان، القسائم الشرائية من الشركة، القسائم الشرائية من الشراكات الاستراتيجية، قسائم الكوبونات، وكذلك جميع العروض والهدايا الأخرى التي حصل عليها العميل أثناء الشراء لكن يحق له الاستبدال بما يعادل قيمتها او أكثر.
ان توفرت شروط الارجاع للمنتجات التي تم شراؤها بواسطة بطاقة الائتمان يتم استرداد قيمتها عبر البنك وربما تستغرق العملية مدة تصل إلى 14 يوم عمل حسب بنك العميل ولا
يمكن استرداد المبلغ نقداً.
الــضــمـــان:
ضمان المنتج ساري من تاريخ الشراء ولمدة سنتان كما هو موضح ادناه/
فترة الضمان تخضع لقرارات وزارة التجارة
ضمان المنتج يعني اصلاح العيوب المصنعية ولا يعني استبدال الجهاز.
لا يحق للعميل المطالبة بقطع الغيار المستبدلة حيث انها تخضع الى اتلاف من قبل الشركة، بعد المعاينة.
تخضع صيانة المنتج فقط في مراكز الصيانة المعتمدة في المملكة.
يجب على العميل اظهار بطاقة الضمان المختومة المعتمدة، او أصل فاتورة الشراء الالكترونية موضح عليها معلومات العميل، تاريخ الشراء، الرقم الضريبي للتاجر وموديل الجهاز وذلك لاعتماد فترة الضمان.
بعد انتهاء فترة الضمان يخضع الجهاز لأجور الكشف والصيانة وتكلفة قطع الغيار.
ضمان الكمبريسور 5 سنوات من تاريخ الشراء. ضمان الكمبريسور لا يشمل رسوم الزيارة والكشف وتعبئة الفريون بعد انتهاء فترة ضمان الجهاز.
الصيانة الخارجية:
رسوم الزيارة المنزلية والكشف عن الأعطال لجميع الاجهزة 230 ريال شامل الضريبة للجهاز الواحد،
رسوم الكشف عن أي جهاز اخر 115 ريال شامل الضريبة، لنفس الزيارة.
رسوم الزيارة المنزلية والكشف عن الأعطال لأجهزة (الثلاجات الصغيرة، الشفاطات القياسية) 175 ريال شامل الضريبة ثابتة للجهاز الواحد.
رسوم الزيارة المنزلية للشرح والتعليم على تشغيل الأجهزة (57.5) ريال شامل الضريبة لكل جهاز، وذلك في حال طلب العميل إعادة الشرح له، او تم بيع أو تركيب الجهاز من خارج الشركة.
يتوجب دفع الرسوم للفني مقدما قبل عملية الكشف على الأجهزة، عبر قنوات الدفع المعتمدة من قبل الشركة.
مدة الضمان على الإصلاح 30 يوم لنفس العطل ولنفس الجهاز.
رسوم الكشف والصيانة الداخلية لأجهزة (المكنسة الكهربائية، الميكرويف فريستاند، برادة المياه، الثلاجة الصغيرة، الشفاط الستاندارد) 115 ريال (شامل الضريبة).
رسوم الكشف والصيانة الداخلية لأجهزة (غلاية المياه، الشواية) 57.5 ريال (شامل الضريبة).
يجب دفع 50% من رسوم الكشف والصيانة مقدا وذلك بدل كشف الجهاز ويخصم من رسوم الصيانة الداخلية.
في حال عدم الموافقة على الإصلاح لا يتم استرجاع الرسوم المدفوعة مقدما.
عند الحضور لاستلام الجهاز، على العميل ابراز وتسليم سند استلام الأصل لاستلام جهازه والا لن يتم تسليم الجهاز.
على العميل استلام جهازه في مدة أقصاها (30 يوم) من تاريخ تسليم الجهاز وفي حال عدم استلامه، فإن الشركة غير مسؤولة عن الجهاز ويحق لها التصرف به لعدم وجود مطالبة.
عند شراء قطعة غيار من مراكز الصيانة، يتم ارجاع او استبدال أي قطعة في مدة أقصاها 7 أيام بشرط تسليمها بحالتها الاصلية السليمة.
يتم عند شراء أي قطعة الكترونية (لوحات الكترونية)، يتم ارجاع او استبدال القطعة في مدة أقصاها 3 أيام مالم يتم فتح التغليف الخاص بها.
رسوم تركيب وفك الاجهزة:
في حال تم الشراء من معارض الشركة:
جميع الأجهزة يتم تركيبها مجانا داخل المدن الرئيسية المتواجد بها فروع الشركة فقط، ماعدا جهاز شفاط الجزيرة.
رسوم تركيب شفاط الجزيرة (345 ريال) شامل الضريبة.
Delivery and Installation
The delivery is made to the address specified by the customer at the time of purchase, provided that the customer's area is within the regions approved for service .
Additional shipping charges apply to certain areas in the Kingdom located more than 100 km away from major cities.
The customer is fully responsible for any errors in providing the correct delivery address, including any implications of delivery to the wrong person, failed delivery attempts, and will be charged an additional fee of SAR 150 for each delivery direction.
provide a working phone number and ensure responsiveness to coordinate delivery. The customer is fully responsible if they fail to answer calls for delivery coordination and completion.
The company can only deliver up to the third floor, provided the staircase space is suitable.
Devices must be collected within a maximum of two weeks from the date of the invoice, unless a specific date was coordinated with the employee at the time of purchase and invoice issuance.
The company’s responsibility is limited to the installation of the devices only. The customer is required to prepare the installation site, including plumbing, electrical extensions, ventilation, and other needs as specified in the user manual and by the employee’s instructions.
The installation of wooden doors on built-in refrigerators, washing machines, and dishwashers is the responsibility of the kitchen provider and not the company.
The company representative will carry an invoice form, which must be signed by the customer or their representative upon receiving the devices.
The customer’s or their representative's signature on the invoice signifies acknowledgment of receiving the devices in full, without defects, and in conformity with the invoice details, thereby absolving the company of responsibility for any issues raised afterward.
The company reserves the right to charge a storage fee of 5% of the device's value per month for products not collected within 30 days.
If an invoice is canceled after being stored for more than 30 days, storage fees are mandatory.
The customer is not entitled to demand the same items for unclaimed invoices after 30 days. The company reserves the right to cancel the invoice, refund the amount, or change the items as available, taking into account price differences, with the right to deduct the storage fees mentioned above. . The compressor warranty does not cover visitو inspection & Freon filling fees after the device warranty period expire.
Returns and Exchanges
Returns and exchanges are allowed within a maximum of 7 days from the date of purchase, must be in a good condition and all accessories are available.
Customers are eligible for an exchange or return due to a manufacturing defect discovered during installation or within 15 days of installation, provided that the installation was carried out by company staff or authorized distributors in certain areas of the Kingdom. Customers are informed in advance by the employee at the time of purchase.
If the product meets the return conditions, loyalty points, airline miles, company-issued vouchers, vouchers from strategic partners, coupon vouchers, and all other offers and gifts received at the time of purchase cannot be refunded. However, customers are entitled to exchange items for equivalent or higher value.
For products purchased with a credit card, if return conditions are met, the refund will be processed through the bank, which may take up to 14 business days depending on the customer's bank. Cash refunds are not.
Warranty:
The product warranty is valid from the date of purchase for a period of two years, as detailed below:
The warranty period is subject to the Ministry of Commerce’s regulations
The product warranty covers the repair of manufacturing defects and does not include replacement of the device.
Original spare parts replacement is covered during the warranty period from the date of purchase. Customers are not entitled to request replaced parts, as they will be disposed of by the company after inspection.
Product maintenance is only available at authorized service centers within the Kingdom.
Customers must present a stamped warranty card or the original electronic purchase invoice, clearly showing customer information, purchase date, seller's VAT number, and device model to validate the warranty period.
After the warranty period expires, inspection, maintenance, and spare parts costs will apply.
The compressor warranty is valid for five years from the purchase date.
When purchasing a spare part from maintenance centers, any part can be returned or exchanged within 7 days, provided it is returned in its original, undamaged condition.
For any electronic part (e.g., circuit boards), the item can be returned or exchanged within 3 days, provided the packaging has not been opened.
External Maintenance:
Home visit and diagnostic fee: 230 SAR (VAT inclusive),
Diagnostic fee for any additional device during the same visit: 115 SAR (VAT inclusive).
Home visit and diagnostic fees for appliances (mini refrigerators, standard hoods) 175 SAR )VAT inclusive(, fixed for each appliance.
• Home visit fees for explanation on operating the devices (57.5) SAR, (VAT inclusive), for each device, that if the customer requests a repeat explanation, or the device is sold or installed outside the company.
Payment for the service must be made to the technician in advance, before the diagnostic process begins, through the payment channels by the company.
Repair warranty: 30 days for the same issue on the same device.
Internal Maintenance:
The Internal inspection and maintenance fees are 175 SAR (VAT inclusive), for all types of free-stand and built-in appliances (Ref, WM, DW, Dryer), and all types of kitchen appliances (ovens, stoves, built-in microwaves, hoods, warming drawers).
The Internal inspection and maintenance fees for devices (vacuum cleaner, free-stan microwave, water dispenser, mini-fridge, standard hood) 115 SAR (VAT inclusive).
The Internal inspection and maintenance fees for devices (Kettle, Grill) 57.5 SAR (VAT inclusive).
When collecting the device, the customer must present and hand over the original device receipt. Otherwise, we may be unable to release the device.
The customer must collect their device within 30 days from the date of receiving it; otherwise, the
50% of the inspection and maintenance fees must be paid in advance to inspect the device and will be deducted from the internal maintenance fees.
Installation and Dismantling Fees:
If purchased from the company’s showrooms:
All appliances are installed for free within the main cities where the company's branches are located, except for the island range hood.
Installation fee for the island range hood: 345 SAR (VAT included).